عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 3 آذر 1400
بازدید : 276
نویسنده : mozhgan

شاید شما هم منتظر هستید تا دندان های زیبای کودک شما از زیر لثه بیرون بیایند و دندان ها زیبایی لبخند او را دوچندان کند. ولی پس از مدتی می فهمید که رنگ دندان های شیری سفید کودک به تدریج سیاه می شود.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی تک فک

دلایل سیاهی دندان های کودکان

اگر دندان های شیری کودک تان زرد یا نارنجی است، بیشتر به خاطر تمیز نشدن درست آنهاست. پلاک دندان با ذره های خوراکی ها باعث ایجاد لکه می کند. از سایر علت های سیاهی یا تغییر رنگ دندان شیری کودکان آسیب رسیدن به دندان ها یا لثه ها است که با زمین خوردن یا ضربه ایجاد می شود، همینطور سیاه شدن دندان با قطره آهن، هم یکی دیگر از علت های سیاهی دندان کودکان است. احتمال دارد مینای دندان کودک شما به صورت ارثی ضعیف باشد که منجر به کرمی و زرد شدن دندان های کودک می شود و احتمال پوسیدگی دندان های او بیشتر می شود. کودکی که در لحظه تولد دچار یرقان شده است نیز ممکن است دندان شیری سبز رنگی داشته باشد. عفونت ها و بیماری های حادی نظیر هپاتیت و برخی از موارد بیماری قلبی هم بر تغییر رنگ دندان های کودکان اثر می گذارد. استفاده بیش از اندازه فلورید به وسیله نوشیدن آب و استفاده از خمیردندان در زمان کودکی سبب مبتلا شدن کودک شما به بیماری ای به نام فلوروزیس  می شود که این بیماری منجر به تغییر رنگ دندان های شیری یا دائمی می گردد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان

درمان سیاهی دندان کودکان

 برخی از لکه های سیاه و یا قهوه ای رنگ دندان را می توان با بلیچینگ ترمیم کرد، اما احتمال دارد دندانپزشک متخصص کودکان شما بلیچینگ را به منزله یک روش درمانی سفارش نکند. اگر نگران تغییر رنگ دندان های کودک خود هستید، با دندانپزشکی کودکان در این باره صحبت کنید. تا راهکارهای رفع این سیاهی را بدانید و نکته های بیشتری در باره بهداشت دندان کودک به دست بیاورید.

پیشگیری از سیاهی دندان های کودکان

  • دندان های نوزادتان را کامل مسواک بزنید
  • در زمان خواب به کودک تان شیر یا آب میوه ندهید
  • تا هنگامی که کودک خمیر دندان را قورت ندهد، اجازه ندهید خمیر دندان مصرف کند
  • مکمل آهن را در مقداری آبمیوه یا آب رقیق کنید

از مقالات سایت دانستنی های ارتودنسی به ونیر کامپوزیت، ایمپلنت دندان، طرح لبخند، دندانپزشکی بارداری و... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com